PacificMotors – Blog poświęcony motoryzacji

4 sposoby na oszczędzanie na spedycji krajowej

Ustalenie, jak sprawnie i tanio dostarczyć produkty na rynek, jest jednym z największych wyzwań dla każdego biznesu e-commerce. Dotyczy to zwłaszcza mniejszych, niezależnych firm, które nie mają dostępu do takich samych zasobów logistycznych i magazynowych jak duże sklepy czy marki. Nie oznacza to jednak, że musi to być przeszkoda nie do pokonania. Istnieje bowiem wiele różnych sposobów na obniżenie kosztów, jeśli chodzi o wysyłkę przedmiotów na terenie kraju. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.

Znajdź najtańszego dostawcę

Możesz być w stanie znaleźć znacznie niższe stawki, korzystając z usług ciężarówki, aby uzyskać elementy ze sklepu do urzędu pocztowego. Można również sprawdzić stawki wysyłki w innych usługach, takich jak Fedex, DHL i UPS. Możesz również skorzystać z kalkulatora wysyłkowego online, aby oszacować koszt dostawy w Twojej okolicy.

Jeśli wysyłasz większe przedmioty lub wiele zamówień, możesz również rozważyć zapisanie się jako preferowany nadawca w niektórych usługach, takich jak LOGIT. Firmy te oferują dostęp do lepszych stawek, skuteczniejsze śledzenie przesyłek i inne korzyści.

Połącz i zmniejsz wagę swoich przesyłek

Wiele małych firm e-commerce popełnia błąd polegający na wysyłaniu zbyt dużych ilości przesyłek. W rezultacie, kończą płacąc zbyt wiele za wysyłkę. Możesz jednak zmniejszyć ten koszt, łącząc przesyłki.

Jeśli chcesz pójść o krok dalej i zmniejszyć wagę swoich paczek, możesz również wysłać kilka mniejszych przesyłek do jednego klienta. W zależności od harmonogramu wysyłki, może to być najlepszy sposób dla Twojej firmy na wysyłkę towarów bez poświęcania prędkości lub niezawodności.

Anuluj niepotrzebne usługi

Prawie wszyscy przewoźnicy wysyłkowi oferują opcjonalne usługi, takie jak ubezpieczenie, wymagany podpis i metody przyspieszone. Może się okazać, że możesz zaoszczędzić pieniądze, rezygnując z tych opcji, jeśli chcesz utrzymać koszty na jak najniższym poziomie. Zacznij od spojrzenia na to, co robią inni w Twojej branży i zrób porównanie samodzielnie. Jeśli sprzedajesz odzież, możesz być w stanie znaleźć inne produkty, które kupują Twoi klienci, które są wysyłane za darmo lub po znacznie niższych stawkach. W ten sposób możesz mieć najniższy możliwy koszt wysyłki.

Poproś o zniżkę podczas zakupów usług wysyłkowych

Choć może się to wydawać oczywiste, większość firm nie będzie prosić o zniżkę na wysyłkę. Możesz być zaskoczony tym, ile pieniędzy możesz zaoszczędzić, prosząc o obniżoną stawkę. 

Spedycja krajowa – podsumowanie kosztów

Spedycja to duży wydatek dla większości firm e-commerce. Jednak można znaleźć wiele sposobów, aby zmniejszyć koszty wysyłki i dostać swoje produkty na rynek szybko. Pozostając na szczycie swoich kosztów wysyłki, możesz prawdopodobnie znaleźć jeszcze więcej sposobów na zmniejszenie swoich miesięcznych wydatków.